FAQ Login
Buscar Perfil
Miembros Grupos de Usuarios
Entre para ver sus mensajes privados
Registrarse
No se puede ejecutar repllog.exe
Publicar nuevo tema   Responder al tema
Foros de discusión » Sistemas Operativos y software general » No se puede ejecutar repllog.exe
Ver tema anterior :: Ver tema siguiente  
Autor Mensaje
jarangel
Recien nacido
Recien nacido

Mensaje Publicado: Dom 21/01/2007    Asunto: No se puede ejecutar repllog.exe

Hola a todos los amigos del foro.

Podeo una Ipaq hx2750 con wm2003SE y ActiveSync 4.2.

Una vez conseguido la actualización en español para Windows Mobile 5 la instalé y comencé a experimentar algunos problemillas. Tras instalar el tomtom y alguna que otra aplicación que ya tenía con la altigua versión de windows me dí cuenta que el volúmen siempre se quedaba desactivado, por lo que tras investigar no me quedó más remedio que hacer un hard reset para comenzar de nuevo, momento en el cual comenzaron mis problemas.

El caso es que, no se si realmente estoy haciendo un hard reset, ya que aunque la hora y la fecha la pierdo creo que sigo teniendo lo mismo que antes (la pantalla de arranque es la misma que cuando se reinicia el dispositivo normalmente). Pulso los botones task + calendario + reset durante dos segundos, pero la pantalla es la misma que la del soft reset y si los punso durante más de 2 segundos se desactiva la batería.

Pues como iba diciendo, tras este tipo de reinicio comencé a tener problemas con el Active Sync, ya que cuando la pda trataba de conectarse al PC me salía el siguiente mensaje: "No se puede ejecutar repllog.exe". He estado investigando y este fichero es el Active Sync de la pda, por lo que si no funciona no puedo sincronizar con el PC y restaurar la copia de seguridad.

Por más hard reset que haga (creo que lo estoy haciendo bien, pero no estoy seguro) sigo teniendo el mismo problema. ¿Alguna sugerencia?.

Un saludo.
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado MSN Messenger
tolgalen
VIP
VIP

Mensaje Publicado: Mie 24/01/2007    Asunto:

Cuando haces el "hard Reset", al reiniciar te pide de nuevo que la configures?

TE pego lo que dice la Knowledge Bas de MS

How To Automatically Launch REPLLOG Using the Notification Subsystem
View products that this article applies to.
Article ID : 274337
Last Review : August 18, 2005
Revision : 2.3
This article was previously published under Q274337
SUMMARY
To automatically launch Repllog.exe when a serial cable gets connected to the target device you must perform the following:
1. Register an event in the system events database DB_notify_events.
2. From your serial device driver, call the CeEventHasOccurred function when you detect that a cable has been connected.
Back to the top Back to the top
MORE INFORMATION
Following is a sample of how to populate the DB_notify_events database by using the Project.db file of your Platform Builder project:

Database: "DB_notify_events" : 888 : 1 : 0001001f : 0
Record :
Field : 0001001f : "repllog.exe"
Field : 0002001f : ""
Field : 00030013 : 9
End
End Database

The value of the field with the property identifier 0001001f (PROP_TAG(CEVT_LPWSTR,1)) specifies the name of the application that should be launched. The value of the field with the property identifier 0002001f (PROP_TAG(CEVT_LPWSTR,2)) specifies the command line for the application. The value of the field with the property identifier 00030013 (PROP_TAG(CEVT_UI4,3)) specifies the event notification code.

From your serial device driver, when it detects an RS232 cable event, call the CeEventHasOccurred function with the event notification code set to NOTIFICATION_EVENT_RS232_DETECTED (0x09). For an example, see the source code of the ODO serial driver sample located in the Platform Builder subfolder \PLATFORM\ODO\DRIVERS\SERIAL\P2IO.C (line 1681 for version 2.12, line 1675 for version 3.0).
REFERENCES
For more information about the Windows CE notification subsystem, refer to the Microsoft Windows CE Platform Builder 3.0 documentation.

Puedes probar tambien esto

Dear all,

It is a known fact that though useful to clear redundant notifications, the ScaryBear combo of:
1) ScaryBear Clear Notification Fix and
2) ScaryBear Check Notification,
especially the latter allows u to delete whole notifications completely, despite some of which are ill-advised to do so omg.gif.

This is especially so for the notification event, 'repllog.exe', which tells ur desktop serial device driver to look out for an incoming RS232 cable = time to ActiveSync. Still, some bros/sisters unknowingly deleted this and were consequently unable to ActiveSync with their desktop = hard-reset.

Fret not, for those bros/sisters with itchy fingers while using the ScaryBear Combo, Bro fattyfattybombom has conjured up a workable method (LINK: CLICK ME), which I'll now help to surmise.

How to ActiveSync again after deleting the notification event 'repllog.exe':
Phase #1: (Force a one-time sync)
1) Connect ur device to ur desktop (doesnt matter if ur ActiveSync is dead).
2) Press-and-hold the 'Action' hardware button.
3) Tap the clock at the top-taskbar.
4) Release stylus and button.
5) Under the popup menu, select 'Run'.
6) Type in: \windows\repllog.exe
Note:
- Conversely, for Step #2 to Step #6, u can tap on the repllog.exe in ur '\Windows\' folder.

Phase #2: (Create a new notification queue event)
1) U'll need to install shareware 'MemMaid by DinarSoft', which has a option of creating new notification event (doesnt matter if u just use the trial version).
2) Open 'MemMaid' and go to the 'Notification Queue' tab (i.e. 2nd tab).
3) Tap the icon 'Add...'.
4) Under the 'Add Notificaion>Program' field, tap on the '...' icon.
5) Under the folder tree, scroll to \windows\repllog.exe and tap on it.
6) Under the 'Add Notificaion>Event' field, select ' An RS232 connection was made'.
7) Tap on the 'Add' icon.
Cool Exit the program and soft-reset ur device.
9) ActiveSync as normal.

Hope this can help save some bros/sisters from hard-resetting their devices after ScaryBear accidents. Thanks to Bro fattyfattybombom again.
Ver perfil de usuario Enviar mensaje privado
Foros de discusión » Sistemas Operativos y software general » No se puede ejecutar repllog.exe
Publicar nuevo tema   Responder al tema Todas las horas son GMT + 1 Hora
Página 1 de 1

Cambiar a:  
Puede publicar nuevos temas en este foro